Regulamin
REGULAMIN SKLEPU
obowiązuje od 25.05.2018 r.
Sklep internetowy działający pod adresem internetowym sieciowy.com.pl (zwany dalej: „Sklep internetowy”) prowadzony jest przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Pomerania Services Group Sp. z o.o., z siedzibą w Miastku przy ul. Koszalińskiej 22, 77-200 Miastko, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG); NIP: 842-177-13-02; REGON: 222126976; KRS: KRS: 0000517544
§ 1. DEFINICJE
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- FORMULARZU REJESTRACYJNYM – rozumie się przez to formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie Konta Klienta.
- FORMULARZU ZAMÓWIENIA – rozumie się przez to formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENCIE – rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w szczególności zamierza zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą/Usługodawcą.
- KONSUMENCIE- rozumie się przez to Klienta będącego osobą fizyczną, dokonującego ze Sprzedawcą/Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- UMOWIE - rozumie się przez to dwustronną czynność prawną między Klientem a Sprzedawcą/Usługodawcą, na mocy której Sprzedawca/Usługodawca zobowiązuje się do przeniesienia na Klienta własności rzeczy i jej wydania a Klient zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić cenę.
- KONCIE - rozumie się przez to oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy/Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Klienta w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
- PRODUKCIE – rozumie się przez to dostępną w Sklepie internetowym rzecz ruchomą będącą przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą/ Usługodawcą.
- REGULAMINIE – rozumie się przez to niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
- SKLEPIE INTERNETOWYM– rozumie się przez to serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę/Usługodawcę, dostępny pod adresem elektronicznym sieciowy.com.pl za pośrednictwem którego Klient może uzyskać informacje o Produkcie i jego dostępności oraz kupić Produkt u Sprzedawcy/ Usługodawcy,
- SPRZEDAWCY/USŁUGODAWCY - rozumie się przez to przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Pomerania Services Group Sp. z o.o., z siedzibą w Miastku przy ul. Koszalińskiej 22, 77-200 Miastko, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG); NIP: 842-177-13-02; REGON: 222126976; KRS: KRS: 0000517544.
- ZAMÓWIENIU – rozumie się przez to zamówienie na Produkt lub Produkty złożone przez Klienta w Sklepie internetowym, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- ŚWIADCZENIU - rozumie się przez to realizację zamówienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę oraz czynności z tym związane.
- KLAUZULACH – rozumie się przez to zgodę Klienta na przetwarzanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę/Usługodawcę lub zgodę Klienta na przekazywanie przez Sprzedawcę/Usługodawcę osobom trzecim danych osobowych Klienta.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy jest platformą teleinformatyczną (systemem informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Produktów), umożliwiającą Klientom zapoznanie się z Produktami Sprzedawcy oraz zawarcie Umowy. W tym celu Usługodawca udostępnia Klientom odpowiednie narzędzia systemowe oraz świadczy usługi na zasadach określonych w Regulaminie.
- Klient będący osobą fizyczną musi ukończyć 18 lat i posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.
- Klient korzystający ze Sklepu internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu.
§3. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego usługi drogą elektroniczną polegające na:
- Prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym.
- Umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza składania Zamówienia.
§4. ZAPROSZENIE DO ZAWARCIA UMOWY
- Zdjęcia i opisy Produktów zamieszczone w Sklepie internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Produktów. W szczególności wygląd Produktu na zdjęciach prezentowanych w Sklepie internetowym może różnić się w niewielkim stopniu od zewnętrznego wyglądu Produktu wydawanego Klientowi, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora Klienta, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie internetowym specyfikacji technicznych oraz oznaczeń marki i modelu danego Produktu.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu cywilnego).
§ 5. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę jest bezpłatne.
- Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie Formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
§ 6. SKŁADANIE ZAMOWIEŃ W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Złożenie Zamówienia może nastąpić:
- W przypadku nowego Klienta - bez rejestracji Konta w Sklepie internetowym poprzez wybranie opcji złóż zamówienie „jako Gość”,
- W przypadku nowego Klienta - poprzez rejestrację Konta w Sklepie internetowym i jednoczesne złożenie Zamówienia,
- W przypadku Klienta posiadającego Konto - po zalogowaniu się do Konta.
- Klient dokonuje wyboru Produktów, które mają być przedmiotem Zamówienia i umieszcza je w Koszyku. Klient ma możliwość wyboru także dodatkowo płatnych usług dla danego Produktu w postaci pakietu gwarancyjnego lub pakietu gwarancyjnego wraz ze wsparciem technicznym Produktu jeszcze przed dodaniem Produktu do Koszyka.
- Następnie w celu złożenia zamówienia, Klient dokonuje czynności zgodnie ze wskazaniami i komunikatami zamieszczonymi w Sklepie. W celu dokonania realizacji Zamówienia konieczne jest podanie danych teleadresowych niezbędnych do realizacji Zamówienia (imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail) oraz zaznaczenie Klauzul niezbędnych dla realizacji zamówienia.
- Klient wybiera sposób dostawy (sposób dostarczenia Produktu). W zależności od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub płatności Klient zobowiązany jest do podania dodatkowych danych, w szczególności danych osobowych (danych adresowych), niezbędnych do zrealizowania zamówienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę.
- Przed złożeniem zamówienia na komputerze lub innym urządzeniu końcowym Klienta jest wyświetlone podsumowanie zamówienia, w którym są wskazane między innymi zamawiane przez niego Produkty, koszty dostawy oraz koszty związane z wybranym przez Klienta sposobem płatności.
- Kliknięcie przycisku „Potwierdź” (lub równoważnego) powoduje złożenie wiążącego zamówienia na Produkty znajdujące się w Koszyku.
- Po złożeniu Zamówienia w Sklepie internetowym, Zamówienie jest potwierdzane telefonicznie lub za pomocą wiadomości e-mail przez Sprzedawcę/Usługodawcę. W przypadku umowy z Konsumentem, potwierdzenie zawarcia umowy jest przekazywane na wskazany przez Konsumenta adres e-mail w formie pliku PDF i zawiera informacje, o których mowa w ust. 9 ppkt.1)-17) poniżej. Po potwierdzeniu przez Sprzedawcę/ Usługodawcę oraz dokonaniu przez Klienta płatności, Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji.
- Sprzedawca/Usługodawca oświadczą, iż maksymalna ilości sztuk danego Produktu objęta jednym zamówieniem wynosi 10. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej ilości produktów, Zamówienie nie zostanie zrealizowane w zakresie ilości ponad maksymalną ilość Produktów wskazaną w zdaniu poprzednim. Niezrealizowana część zamówienia może stanowić odrębne, nowe zamówienie.
- Niezależnie od wybranego sposobu złożenia zamówienia, Klient jest informowany przez Sprzedawcę/Usługodawcę o:
- głównych cechach Świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu Świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Konsumentem;
- danych identyfikujących Sprzedawcę/Usługodawcę, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
- adresie Sprzedawcy/Usługodawcy, adresie jego poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu, pod którymi Konsument może szybko i efektywnie kontaktować się ze Sprzedawcą/Usługodawcą;
- adresie, pod którym Konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;
- łącznej cenie lub wynagrodzeniu za Świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu Świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości - sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia;
- kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
- sposobie i terminie zapłaty;
- sposobie i terminie spełnienia Świadczenia przez Sprzedawcę/Usługodawcę oraz stosowanej przez Sprzedawcę/Usługodawcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
- sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od Umowy, a także wzorze formularza odstąpienia od Umowy,
10) kosztach zwrotu Produktu w przypadku odstąpienia od Umowy, które ponosi Konsument; kosztach zwrotu Produktu, jeżeli ze względu na swój charakter Produkt te nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą;
11) obowiązku Sprzedawcy/Usługodawcy dostarczenia Produktu bez wad;
12) istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
13) czasie trwania Umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia Umowy – jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu;
14) minimalnym czasie trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy;
15) funkcjonalności treści cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony;
16) mających znaczenie interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem, o których Sprzedawca/Usługodawca posiada informacje;
17) możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
§ 7. REJESTRACJA KONTA
- Dla każdego Klienta, który zarejestruje się w Sklepie Internetowym przy użyciu funkcji „zarejestruj się”, zakładane jest Konto Klienta.
- Rejestracja Konta wymaga od Klienta zdalnego wypełnienia Formularza Rejestracyjnego (dostępnego na stornie Sklepu internetowego) poprzez wprowadzenie wymaganych przez Sprzedawcę/Usługodawcę danych.
- Podczas rejestracji Konta należy obowiązkowo podać następujące dane (informacje wymagane), które oznaczone są na Formularzu Rejestracyjnym czerwoną gwiazdką:
- Imię,
- Nazwisko
- Nazwa Klienta nie będącego konsumentem,
- Adres poczty elektronicznej e-mail,
- Numer NIP Klienta nie będącego konsumentem,
- Hasło,
- Potwierdzenie hasła stanowiące powtórzenie wprowadzonego uprzednio Hasła z pkt.f),
- Zgoda na i akceptacja treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
- W procesie rejestracji Konta Klient samodzielnie ustala i wprowadza Hasło oraz jego potwierdzenie.
- Brak podania którejkolwiek z danych obowiązkowych, wskazanych w ust. 3 powyżej, powoduje niemożliwość zakończenia procesu Rejestracji Konta.
- W procesie rejestracji Konta, Klient ma możliwość dobrowolnego podania następujących danych oraz wyboru następujących opcji:
- Płeć,
- Data urodzenia,
- Zaznaczenia pola wyboru Biuletyn oznaczającego wyrażenie zgody Klienta na otrzymywanie informacji marketingowych na podany adres e-mail Klienta oraz na udostępnianie i przetwarzanie danych osobowych Klienta w celach marketingowych przez Pomerania Services Group Sp. z o.o. lub podmioty współpracujące.
- Zgoda Klienta na przetwarzanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę/Usługodawcę w celu zarejestrowania i prowadzenia Konta oraz zgoda Klienta na przetwarzanie danych osobowych, w tym przekazywanie przez Sprzedawcę/Usługodawcę odbiorcom lub podwykonawcom danych osobowych Klienta, w celu realizacji składanych przez Klienta Zamówień, są Klauzulami wymaganymi, niezbędnymi do założenia Konta, złożenia Zamówienia lub zawarcia Umowy ze Sprzedawcą/ Usługodawcą.
- Konto dostępne jest dla osób, które zalogują się na nim podając wskazany podczas procesu rejestracji adres e-mail i hasło. Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za skutki udostępnienia adresu e-mail i hasła osobom trzecim.
- Umowy zawarte w związku z Zamówieniami złożonymi przez osoby trzecie korzystające z Konta danego Klienta, z przyczyn nie zależnych od Sprzedawcy/Usługodawcy, uważane są za zawarte w imieniu Klienta i mają moc wiążącą wobec tego Klienta.
§8. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatek VAT. Ceny nie zawierają jednak kosztów przesyłki i płatności, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego nie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Klient otrzymuje informację o ostatecznej cenie zamówionego Produktu w chwili potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę/Usługodawcę, o którym mowa w ust. 4 poniżej. Cena ta ulegnie zmianie w zależności od obowiązującego w chwili potwierdzania Zamówienia, o którym mowa w ust. 4 poniżej, kursu dolara amerykańskiego (USD).
- W celu zawarcia Umowy dotyczącej konkretnego Produktu niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia zgodnie z § 6 Regulaminu. .
- Po złożeniu Zamówienia, zgodnie z § 6 Regulaminu, Sprzedawca/Usługodawca niezwłocznie przesyła Klientowi, na podany adres e-mail, potwierdzenie złożonego Zamówienia bądź kontaktuje się z Klientem telefonicznie w celu akceptacji przez Klienta warunków realizacji Zamówienia, w tym ceny i terminu dostawy Produktu. Akceptacja przez Klienta warunków przedstawionych przez Sprzedawcę/Usługodawcę w potwierdzeniu złożonego Zamówienia lub nowych warunków realizacji Zamówienia [Akceptacja warunków Zamówienia] stanowi moment zawarcia Umowy między Klientem a Sprzedawcą/Usługodawcą, na warunkach jak w potwierdzeniu Zamówienia bądź zgodnie z przedstawionymi nowymi warunkami realizacji Zamówienia.
- Akceptacja warunków przez Klienta, w szczególności gdy wybrał formę płatność w gotówce – za pobraniem, następuje bądź w formie korespondencji mailowego wysłanej przez Klienta do Sprzedawcy w odpowiedzi na korespondencję z potwierdzeniem złożonego Zamówienia, poprzez link zawarty w wiadomości elektronicznej stanowiącej potwierdzenie złożonego Zamówienia lub w zakładce „Moje Konto” (lub równoznacznej) na stronie internetowej Sklepu lub poprzez inną formę weryfikacji i potwierdzenia prawidłowości złożonego Zamówienia.
- Zapłata przez Klienta ceny jest warunkiem koniecznym dla powstania skutku rozporządzającego zawartej Umowy.
- W terminie 24 godzin od momentu złożenia Zamówienia przez Klienta, ma on możliwość wprowadzenia zmian do złożonego Zamówienia lub anulowania Zamówienia. O powyższym Klient jest zobowiązany poinformować Sprzedawcę/Usługodawcę przesyłając mu wiadomość mailową na adres: biuro@epomerania.pl w terminie wskazanym w zdaniu pierwszym.
- Każda Umowa będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do przesyłek, tj. fakturą VAT.
§8. SPOSOBY PŁATNOŚCI i DOSTAWY
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- Płatność on – line - za pomocą systemu PayU lub PayPal Standard;
- Płatność przelewem bankowym na podane dane Sprzedawcy,
- Płatność gotówką – przesyłka za pobraniem.
- Najpóźniej w chwili złożenia Zamówienia, Konsument wyraża zgodę na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Zamówione Produkty wysyłane są po opłaceniu przez Klienta ich pełnej ceny oraz kosztów dostawy, z zastrzeżeniem wyboru formy płatności o której mowa w ust. 1 pkt. c) powyżej.
- Zamówienia płatne gotówką - przy odbiorze, które nie zostaną, w sposób opisany w § 8 ust. 5 Regulaminu potwierdzone w terminie 7 dni od daty wysłania potwierdzenia złożonego Zamówienia, mogą zostać automatycznie anulowane
- Zamówienie jest automatycznie anulowane w przypadku braku wpłaty pełnej ceny Produktu w terminie 7 dni od daty złożenia zamówienia.
- Sprzedawca dostarcza Klientom Produkty paczką kurierską za pośrednictwem przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w zakresie dostawy towarów.
- Koszty dostawy są wskazywane w trakcie składania przez Klienta Zamówienia.
- Termin dostawy to czas oczekiwania przez Klienta na przesyłkę Produktu, na który składa się czas kompletowania Produktu i czas dostawy Produktu. W przypadku podania terminu dostawy w dniach roboczych należy rozumieć pod tym pojęciem wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Jeżeli Strony nie umówiły się inaczej, umowa sprzedaży powinna zostać wykonana przez Sprzedawcę w terminie od pięciu do dziesięciu dni roboczych po złożeniu przez Klienta oświadczenia woli, o którym mowa w § 8 ust. 4 zdanie 2 Regulaminu (Akceptacji warunków Zamówienia).
10. Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia w terminie z tego powodu, że przedmiot świadczenia jest chwilowo niedostępny, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia zawarcia Umowy, zawiadomi Klienta o wydłużonym czasie wykonania Umowy bądź o możliwości odstąpienia przez Klienta od Umowy.
11. Klient powinien sprawdzić przesyłkę, a w szczególności jej opakowanie przy odbiorze przesyłki z Produktem. W przypadku Produktów uszkodzonych w transporcie przez podmiot świadczący usługi kurierskie lub pocztowe należy sporządzić w obecności kuriera/dostawcy protokół uszkodzenia i odmowy przyjęcia przesyłki oraz poinformować Sprzedawcę/Usługodawcę o zaistniałym fakcie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@epomerania.pl. Sprzedawca/Usługodawca sugeruje sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności kuriera.
12. W przypadku, gdy Klient odmówi odbioru lub nie odbierze przesyłki z Produktem, przesyłka zostanie zwrócona do Sprzedawcy/Usługodawcy. W przypadku dokonania płatności przez Klienta przed dostarczeniem Produktu zwrot zapłaconej ceny nastąpi w terminie 14 dni od dnia zwrotu przesyłki z Produktem do Sprzedawcy/Usługodawcy, po potrąceniu należności za dostawę i zwrot Produktu do Sprzedawcy/Usługodawcy, chyba, że zwrot przesyłki nastąpił z przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej lub zdarzeń niezależnych od Klienta.
§9. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną bezterminowa o charakterze ciągłym (np. o prowadzenie Konta w Sklepie internetowym).
- Klient może wypowiedzieć umowę poprzez przesłanie stosownego oświadczenia w wiadomości na adres mailowy: biuro@epomerania.pl lub też pisemnie na adres Usługodawcy (ul. Koszalińska 22, 77-200 Miastko).
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną bezterminową o charakterze ciągłym w przypadku, gdy Klient dostarcza treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa rozwiązuje się po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do unicestwienia stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość, nie prowadzi więc do wyeliminowania skutków prawnych, które powstały wcześniej - w czasie trwania umowy.
- Usługodawca i Klient mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie w drodze porozumienia Stron.
§10. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Reklamacje z tytułu wadliwości Produktu:
- Klient, w przypadku wadliwości Produktu, ma prawo na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. nr 16, poz. 93) zgłosić odpowiednie żądania Sprzedawcy.
- Zawiadomienia o wadliwości Produktu oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać poprzez przesłanie wiadomości na adres mailowy biuro@epomerania.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy (ul. Koszalińska 22, 77-200 Miastko). W zgłoszeniu należy podać szczegółowy opis wady oraz dane kontaktowe, w szczególności numer telefonu.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny wady Produktu należy go dostarczyć na adres Sprzedawcy (ul. Szewska 11, 77-200 Miastko).
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.
- W przypadku Produktów objętych również gwarancją, Sprzedawca informuje, iż gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z wadliwości towaru.
- Reklamacje z tytułu wad Produktu objętych gwarancją:
- Wybrane, fabrycznie nowe Produkty sprzedawane w Sklepie internetowym objęte są gwarancją producenta, która to informacja widnieje również w opisie Produktu na stronie Sklepu internetowego.
- Niektóre z produktów, o których mowa w punkcie a) posiadają aktywne kontrakty serwisowe Smartnet firmy CISCO, zarejestrowane na inne podmioty gospodarcze. W przypadku zakupu takich Produktów pożądane jest, aby Klient zakupił dodatkowy pakiet serwisowy na Produkt.
- Zawiadomienia o niezgodności Produktu z umową oraz zgłoszenia odpowiedniego żądania można dokonać poprzez przesłanie wiadomości na adres mailowy biuro@epomerania.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy (ul. Szewska 11, 77-200 Miastko). W zgłoszeniu należy podać szczegółowy opis wady oraz dane kontaktowe, w szczególności numer telefonu.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności Produktu z umową należy go dostarczyć na adres Sprzedawcy wraz z fakturą VAT (ul. Szewska 11, 77-200 Miastko).
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez Klienta sposób.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Sklep internetowy:
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego Klient może składać poprzez wysłanie wiadomości na adres mailowy biuro@epomerania.pl
- Zaleca się podanie w powyższej wiadomości jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Klienta podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Klienta sposób.
§11. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(DOTYCZY UMÓW ZAWIERANYCH Z KONSUMENTEM)
- Konsument, który zawarł Umowę na odległość, może od niej odstąpić w terminie 14 dni od dnia odebrania przesyłki zawierającej Produkt bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w ust. 9 i 10 niniejszego paragrafu, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie należy wysłać na następujący adres Sprzedawcy: Pomerania Services Group Sp. z o.o., z siedzibą w Miastku przy ul. Koszalińskiej 22, 77-200 Miastko.
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- Składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, Konsument zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu Produktu Sprzedawcy/Usługodawcy, w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była wynikiem korzystania z Produktu w sposób nie wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Zwrotu można dokonać maksymalnie w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem na adres Sprzedawcy/Usługodawcy wskazany w ust. 1 powyżej. Do zwracanego Produktu należy dołączyć kopię dowodu zakupu (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego itp.).
- Sprzedawca/Usługodawca dokona, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy.
- Sprzedawca/Usługodawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca/Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracany Produkt nie może nosić śladów użytkowania, z wyjątkiem wskazanym w ust. 3 niniejszego paragrafu, musi być zwrócony w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę/Usługodawcę, Sprzedawca/Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Sprzedawca/Usługodawca ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
12. W chwili odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na odległość wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę/Usługodawcę. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 9 i 10 powyżej.
§12. DANE OSOBOWE I POLITYKA PRYWATNOŚCI
- Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga udostępnienia przez Klienta jego danych osobowych w zakresie określonym i wymaganym przez Sprzedawcę.
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich brak uniemożliwia wykonanie Usługi w postaci założenia Konta lub realizacji Zamówienia.
- Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz ich ochrony określa Polityka Prywatności stanowiącą integralną część niniejszego Regulaminu – dostępną pod adresem: …
§13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.); Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 827) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego, jak również prawa europejskiego w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) [dalej: RODO].
- Rozstrzyganie sporów:
- Sprzedawca/Usługodawca nie wyraża zgody na korzystanie z pozasądowego systemu rozwiązywania sporów w sprawach konsumenckich.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
- Regulamin jest udostępniany Klientom nieodpłatnie i nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu internetowego w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie i odtwarzanie oraz utrwalenie jego treści w każdej chwili.
- Wszelkie zmiany w Regulaminie publikowane będą na stronie Usługodawcy w terminie co najmniej trzydziestu dni przed wejściem tych zmian w życie.
- W terminie czternastu dni od wejścia w życie zmian Klient może rozwiązać Umowę za siedmiodniowym terminem wypowiedzenia. Wypowiedzenie powinno być złożone Usługodawcy na piśmie. Brak wypowiedzenia Umowy w tym trybie oznacza przyjęcie bez zastrzeżeń wszystkich zmian w Regulaminie.